17-03-10

Telenet abonnement opzeggen

Er zijn honderden redenen te bedenken waarom je jouw telenet abonnement wil opzeggen (kijk maar eens onder de rubriek 'telenet-verhalen'), maar dat is geen eenvoudige zaak. Telenet heeft een zeer agressieve manier om klanten te ronselen, voor je het weet ben je abonnee! Helaas is het stopzetten van je relatie met Telenet niet gemakkelijk en een kostelijke zaak. 

Deze blog zorgt er voor dat alle info over Telenet-opzeggen verzameld wordt, en legt uit hoe je met zo weinig mogelijk kosten en in zo kort mogelijke tijd van uw abonnement af bent!


15:51 Gepost door DenkmaaraandeanBelgischeanalfabetenbijvoorbeeld in 1. Opzeggen abonnement | Permalink | Commentaren (6) |  Facebook |

Commentaren

Omwille van verhuizing heb ik mijn TV bij Telenet opgezegd via een aangetekend schrijven. Toch weigert Telenet mijn kabelTV af te sluiten. Volgens de compleet nutteloze telefoongesprekken die ik met de klantendienst gevoerd heb, dient dit specifiek vermeld te staan in de opzegbrief want 'de meeste Belgen hebben een tweede verblijf of verhuren en dan willen die klanten niet dat ook hun kabelTV wordt afgesloten'. Ik wou anders wel dat ik ook een van die Belgen was!

Op mijn Telenetfacturen worden 2 onderdelen vermeld en apart afgerekend: internet en digitale tv (waaronder gestipuleerd wordt in puntjes - huur Digicorder, kabelTV,...). Blijkbaar moet je als klant weten dat je ieder van die puntjes ook apart moet opzeggen en dus duidelijk specifiek vermelden in het aangetekend schrijven!

Telenet heeft mijn nieuwe adres in hun bestand staan maar vertikt het mij op dit adres facturen op te sturen. Het heeft dus maar liefst 3 maanden geduurd eer ik wist dat zij die kabelTV gewoon blijven doorrekenen!

Schandalig dat Telenet hun klanten zo misleidt! Die opzeg voor de kabelTV is via een tweede aangetekend schrijven vertrokken maar ik weiger die 3 maanden kabelTV en de 'nalatigheidskosten' te betalen. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gepost door: K. | 25-01-11

Ja je belt naar telenet en vraagt vriendelijk om die kosten te laten vallen vanwege... uw uitleg. Dan lukt het .... Maak je van je oren en verzet je je dan hebben de mensen van de klantendienst opdracht gekregen om géén enkele nikske van toegevingen te doen. (dit geldt trouwens ook voor electrabel en consoorten)

Dus met vriendelijkheid moet het lukken

grts

Gepost door: andre | 17-06-11

Ik heb een GSM-abonnement bij Telenet. Doordat ik een gsm vant werk krijg wil ik mijn abo opzeggen en ze zeggen me dat ik dan bijna 500€ verbreking moet betalen. Zijn die zot!!!!!!! Wat kan ik doen???

Gepost door: Shelly | 01-03-12

Op dit ogenblik toch ook nog wat positiefs mbt de de opzegging van het abonnement kabeldistributie.

Getelefoneerd met de klantendienst mbt de stopzetting. Na de verplichte automatische keuzeafhandeling (niet prettig maar het was wel beperkt gehouden) een vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn. Met een smoesje even gecheckt of we inderdaaad klant waren (het was immers reeds zo lang geleden). Na een vrij vlotte doorschakeleing handelde je jongemand de opzegging vrij correct af. Wanneer het goed gaat mag het ook gezegd worden.

Toch zal ik nog gebruik maken van de aangetekende zending ter staving van het telefoongesprek.

Ik hoop dat alles correct verloopt.

Gepost door: JanD | 17-04-12

Op23 januari 2013 doe ik een email naar jullie voor een stopzetten van de kabelverbinding met de melding klein dochter is het huis uit zodoende Tot mij verwondering krijg ik toch nog een rekening.
Klantennummer: 901110596 (Wat niet meer voor komt in je klantenbestand als ik wil een email doe)
Hopelijk kan je deze zaak rechtzetten.
Liliane Vanswijgenhoven
Naamsevest 78
3800 Sint-Truiden
Tel 011/313710
Waar voor dank.

Gepost door: VANSWEYGHOVEN LILIANNE | 23-07-13

Ze spelen allen samen onder één hoedje met de minister VD Lanotte . Hij moet zorgen dat Telenet veel geld binnen krijgt , want zij (Telenet) sponseren zijn basketbal ploeg te Oostende ! Gaat met zijn allen naar Mobistar of tv vlaanderen en na één jaar draaien ze bij en gaan de kosten naar omlaag ! Het is nu perfect mogelijk om uw contract te verbreken zonder kosten , als je tenminste niet vastplakt met één of ander aanbod , zoals een tablet of dure gsm !

Gepost door: mrjean | 27-07-13

Post een commentaar